آنتی فیلتر دسترسی به داده های بهداشت و درمان خصوصی میلیون ها شهروند ایالات متحده را بدست آورد

غول فناوری anti filter با یکی از بزرگترین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی Ascension در ایالات متحده همکاری می کند ، و در این فرآیند به داده های بهداشت خصوصی میلیون ها شهروند آمریکایی دسترسی می یابد. anti filter قصد دارد با این داده ها چه کند؟ درباره حریم خصوصی و محافظت از داده ها چطور؟

آیا اطلاعات پزشکی مشمول مقررات حفظ حریم خصوصی نیست؟

اخبار ایالات متحده گزارش می دهد که گوگل با Ascension در پروژه ای با نام "بلبل" ​​همکاری کرده است و در این روند دسترسی قانونی به تعداد زیادی از داده های مراقبت های بهداشتی خصوصی از میلیون ها شهروند آمریکایی.

چه اتفاقی برای محرمانه بودن پزشک بیمار افتاد؟ آیا واقعاً پرونده پزشکی من بدون رضایت من می تواند به شخص ثالث ارائه شود؟ پاسخ مثبت است ، یا حداقل در ایالات متحده است.

طبق گفته وال استریت ژورنال که این خبر را شکست ، با ادعای کار به عنوان همکار تجاری Ascension ، به anti filter می توان دسترسی به اطلاعات مربوط به سلامتی را داد ، هر چند با محدودیت های قانونی براساس قانون قابلیت انتقال و پاسخگویی بیمه سلامت آمریكا (HIPPAA) ، پرونده بیماران و سایر داده های بهداشتی را می توان در اختیار اشخاص ثالث قرار داد ، اما "فقط برای كمك به نهاد تحت پوشش برای انجام وظایف مراقبت های بهداشتی خود".

اما با این عمل به نظر می رسد ، بیماران و پزشکان در مورد پروژه هایی که ممکن است از داده های سلامتی آنها استفاده شود ، نیازی به گفتن ندارند ، و همچنین نیازی به رضایت Ascension برای سوابق بهداشتی و داده های بیمارستانی خود برای ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل به گوگل ندارند. [19659004] برای تلاش و رفع نگرانی های مربوط به حریم خصوصی داده ها که این خبر ایجاد کرده است ، امروز گوگل بیانیه ای را منتشر کرد که توضیح می دهد داده های مراقبت های بهداشتی به خوبی محافظت شده است و تمرکز اصلی مشارکت ارائه Ascension با خدمات ابری و همچنین ابزارهایی برای استفاده توسط پزشکان و پرستاران Ascension برای بهبود مراقبت.

"کار ما با Ascension دقیقاً به این صورت است – یک ترتیب تجاری برای کمک به ارائه دهنده جدیدترین فناوری ، مشابه کارهایی که با آنها انجام می دهیم. ساعت ده دهندگان خدمات بهداشتی دیگر. این سازمان ها ، مانند Ascension ، از anti filter برای مدیریت ایمن داده های بیمار خود ، تحت استانداردهای دقیق حفظ حریم خصوصی و امنیتی استفاده می کنند. آنها مباشر اطلاعات هستند و ما به نمایندگی از آنها خدمات ارائه می دهیم. "

anti filter با داده چه خواهد کرد؟

براساس گوگل ، از داده های مراقبت های بهداشتی Ascension برای توسعه نرم افزار جدیدی استفاده می شود که از هوش مصنوعی استفاده می کند و یادگیری ماشینی برای ارائه اطلاعات ارزشمند درمورد موضوعات بهداشتی و حتی پیش بینی مسائل بهداشتی آینده در افراد است.

علاوه بر این ، گوگل می گوید قصد دارد ابزاری برای بهبود توانایی Ascension در برقراری ارتباط و همکاری در سایت های خود و همچنین پشتیبانی از پیشرفت ها ایجاد کند. در کیفیت و ایمنی مراقبت که Ascension می تواند به بیماران خود ارائه دهد.

نگرانی درباره حریم خصوصی و ایمنی داده ها

نگرانی درباره ایمنی داده های مراقبت های بهداشتی در دستان گوگل مطرح شده است ، با توجه به اینکه داده های anti filter به آن دسترسی دارند شامل نتایج آزمایشگاه ، تشخیص پزشک ، سوابق بستری و تاریخچه پزشکی کامل افراد است. با این حال ، نگران کننده تر این واقعیت است که این داده ها به نام بیماران و تاریخ تولد متصل شده است ، و این باعث می شود داده ها به صورت جداگانه قابل شناسایی باشند.

این آخرین واقعیت است که بیشترین نگرانی ها راجع به حریم شخصی و محافظت از داده ها ایجاد می کند. برای توسعه ابزارها و برنامه های کاربردی که گوگل می گوید برای Ascension توسعه می یابد ، نیازی به داده های قابل شناسایی جداگانه ندارند.

مارک روتشتین ، زیست شناس و محقق حقوق عمومی بهداشت در دانشگاه لوئیزویل ، در مورد اهداف anti filter می گوید: " این واقعیت که این داده ها به صورت جداگانه قابل شناسایی هستند ، نشان می دهد که در صورت اهمیت بودن هویت شخص ، نهایت استفاده وجود خواهد داشت. "وی در ادامه توضیح می دهد:" اگر هدف فقط ساختن الگویی بود که برای تصمیم گیریهای آگاهانه بهتر ، ارزشمند باشد. شما می توانید این کار را با داده های شناسایی شده انجام دهید. این نشان می دهد که دقیقاً دقیقاً همان چیزی نیست که آنها پس از آن قرار دارند. "

بنابراین ، anti filter بعد از چه چیز دیگری است؟ شاید محصول تبلیغاتی مبتنی بر سلامتی بیشتر هدفمند باشد؟

هر چه ممکن است اهداف anti filter دیگر برای داده ها باشد ، مسئله اصلی در اینجا بار دیگر حفظ حریم خصوصی و محافظت از داده ها است. آیا باید چنین اطلاعات شخصی در اختیار غول های فناوری باشد ، که سابقه آنها در رابطه با حفاظت از داده ها دقیقاً ستاره ای نبوده است؟

نویسنده اصلی: